In binnen- en buitengevels langs is een brandwerende overheaddeur een mooie oplossing. Omdat onze Matex C in panelen omhoog gaan en niet oprollen blijven de panelen kleurvast. Deze deur voldoet aan het criteria EI(1) 60 minuten mag deze deur ook in PGS 15 ruimtes worden toegepast. Dit zijn ruimtes waar stoffen worden opgeslagen, vervoerd of verwerkt met een bovengemiddeld gevaar voor de arbo-, milieu- en brandveiligheid.
De brandwerende composietpanelen van de Matex C (EI(1)60, EI(2)90 en EW90) vertragen een eventuele inpandige brand met 60 tot 90 minuten en beperken daarmee het risico dat een brand overslaat naar andere ruimtes.
Omdat de composietpanelen van de brandwerende overheaddeur Matex C voldoen aan brandklasse B-s1-d0 is dit type deur tegelijkertijd ideaal voor toepassing in beschermde vluchtroutes.
Onze andere brandwerende overheaddeur de Matex C Sprint is uitgevoerd met een frequentie geregelde aandrijving t.b.v. een hogere openings- en sluitsnelheid.
Door de veelzijdigheid van de brandwerende overheaddeur Matex C is deze toepasbaar in verschillende situaties:
De FirePro is een besturing voor FailSafe 400 Volt motoren (FS serie) met mechanisch instelbare eindschakelaars (NES) of digitale absoluut encoder (DES) en centrifugaal rem. Deze besturing kan zowel automatisch als in dodeman werken. De bediening is mogelijk met de knoppen op de kast en doormiddel van externe op-stop-neer bediening. Ook is er een ingang voor een impuls bediening (bijv. trekschakelaar) aanwezig.
Op de deksel is een twee kleuren LED aanwezig welke groen is bij normaal bedrijf en rood is bij storing, brandmelding, rookmelding of spanningsuitval. De melding van de oorzaak van de rode LED wordt dan op het display van de besturingsprint weergegeven. Er is een ingang aanwezig voor het veiligheidscontact (NC) van de afrolbeveiliging.
Als deze ingang wordt onderbroken kan de deur niet meer worden bediend. De besturing is uitgerust met accu’s welke de besturing van spanning voorzien en de rem vasthoud bij spanningsuitval indien er geen brand- of rookmelding is. Bij brandmelding, rookmelding of als de accu’s leeg of niet aanwezig zijn, zakt de deur doordat de spanning van de rem wegvalt.
Wanneer er nog spanning aanwezig is zakt de deur totdat eindschakelaar dicht of de “overclose” eindschakelaar bereikt is. In het menu is in te stellen of de deur zakt totdat de normale eindschakelaar dicht of tot de “overclose” eindschakelaar bereikt is. Met de “overclose” eindschakelaar kan een deur eventueel verder zakken dan deze doet tijdens normaal bedrijf. Er kan eventueel een stop op een gewenste positie gemaakt worden, met een ingestelde tijd, bij het dicht gaan bij brand-, rookmelding of lage accu spanning. Dit kan bij nokken eindschakelaars alleen als de “overclose” functie niet word gebruikt
Voor bijna elke situatie is er een railbeslag beschikbaar:
Anders gezegd: projecten waar onze klanten blij mee zijn. Het lijkt een open deur, maar dat is wel waar we ons van advies tot en met levering en service hard voor maken!